Forside
  Hovedmenu
  U/E-kalender
  Links
  FAQ-Regler
  Fakta
  Logud
  Kontakt

FAQ - Regler

Rettet senest:  5/4-17, 23:10


1. Hvem er Forfatterkvarteret.dk?

Det er en kontaktportal ejet og drevet af Forfatterkvarterets Grundejerforening i Valby.

2. Hvem kan være medlemmer?

Det kan alle beboerne i ejendomme og lejligheder på Bjørnsonsvej, Strindbergsvej, Karensgade, Carl Torps Vej og Julius Lassens Vej i Valby.

3. Hvem er ansvarlig for portalen?

Grundejerforeningen ejer portalen, bestyrelsen er ansvarlig og vælger derfor en webmaster, som - i det daglige - leder portalen.

3a. Kan man få slettet et indlæg, som man har skrevet i Debatten eller Køb/salg/leje??

Nej, det kan man normalt ikke.

3b. Hvordan retter man sin email-adresse og andre oplysninger i sin profil?

Du skal selv rette urigtige oplysninger, webmaster kan ikke gøre det for dig. Oplysningerne rettes i Hovedmenuen, pkt. 2.

4. Jeg har noget jeg gerne vil sælge. Hvor skal jeg skrive det?

I rubrikken Køb/salg.

5. På de sociale medier er der nogle, som kalder sig Forfatterkvarteret. Hvad er forskellen mellem disse initiativer og herværende website?

Herværende website er ejet og styret af grundejerforeningen. Andre initiativer på de sociale medier er private initiativer, som ikke repræsenterer grundejerforeningen og som foreningen ingen indflydelse har på.

6. Det går for langsomt, når jeg bruger portalen. Hvorfor?

Der kan være flere årsager. Det kan være periodisk spidsbelastning. Men den mest sandsynlige er den, at din egen internet-hastighed er for lav. For at arbejde godt på nettet skal du have mindst 20 Mbit hastighed. Tjek af om din forbindelse har denne hastighed.

7. Man kan det ene og andet på Facebook, som man ikke kan på Forfatterkvarteret.dk!

Uden tvivl. Til gengæld kan man også en del ting på Forfatterkvarteret.dk, som man ikke kan på Facebook. Ingen forhindrer dig i øvrigt i at være medlem begge steder.

8. Hvad gør man, hvis man er utilfreds med noget eller hvis man har ændringsforslag til design, udseende, regler eller funktioner på portalen?

Så sender man en mail til Webmaster eller til bestyrelsen.

9. Hvem er webmaster?

Spørg bestyrelsen.

10. Hvad kan man skrive under Private Meddelelser & Debat?

Her kan man skrive meddelelser og debatindlæg, som har en saglig eller humoristisk karakter.

Annoncer hører hjemme under Køb/salg.

Personlige henvendelser, breve eller kritik af navngivne personer, hører ikke til i dette forum. Sådanne problemer må løses ved privat korrespondance eller henvendelse til bestyrelsen.

11. Hvem kan skrive Fælles Meddelelser, lave Polls (afstemninger) og uploade dokumenter?

Det kan alle, som Webmaster har godkendt til at få denne bemyndigelse.

12. Hvem kan udsende nyhedsbreve?

Webmaster og/eller bestyrelsen kan udsende nyhedsbreve. Hvis man laver et arrangement eller andet, som bør meddeles til portalens medlemmer gennem et nyhedsbrev, skal man lave en tekst og henvende sig til Webmaster eller til bestyrelsen, som kan sørge for at udsende den.

13. Hvad bruger man U/E-kalenderen til?

U/E betyder udlån og event. Denne kalender er beregnet til at notere:

1. Udlån af foreningens møbler etc.
2. Events af enhver art, som har fælles interesse.

14. Hvis man vil annoncere et arrangement, hvad gør man så?

Så indskriver man det i kalenderen og/eller skriver en kort beskrivelse under "Meddelelser & Debat".

Hvis bestyrelsen mener det er vigtigt, kan man lave et nyhedsbrev, som udsendes pr. mail til samtlige portalens medlemmer (næsten). Den praktiske udsendelse af Nyhedsbrevet laves af Webmaster.

15. Hvem kan uploade billeder til galleriet?

Det kan alle medlemmer. Log dig ind og brug link 15 og vælg "Galleri-upload". Der er plads til 100 billeder i galleriet og over galleriet kan du læse, hvor mange der p.t. er uploadet.

Kavet for at billedet kan uploades er, at det er i jpg-format og at det er max. 600 pixels på den længste led (højde eller bredde). Hvis dit foto er for stort, så sæt det ind i et billedprogram (f.eks. Paint) og lav størrelsen om. Det er ganske let.

Bemærk:
Kun webmaster kan slette fotos fra galleriet, så hvis der er brug for mere plads til nye billeder, må du kontakte webmaster og få slettet nogle af de gamle.

16. Hvordan uploader man dokumenter (link 5)?

Alle bestyrelsesmedlemmer kan uploade dokumenter til portalen. Dokumenterne skal være i pdf-format. For at uploade skal man have adgang til Admin. Her bruges link A4 til upload. Kun webmaster kan slette pdf-dokumenter.

Personer, som ikke sidder i bestyrelsen, kan få midlertidig adgang til A4, hvis de har dokumenter, som skal uploades. Dette aftales med Teknisk Webmaster.

17. Hvad er forskellen mellem Webmaster og "teknisk webmaster"?

A. Webmaster er bestyrelsens ansvarlige for portalen. Han/hun træffer beslutninger i samarbejde med bestyrelsen om portalens udseende og funktioner. Alle forslag til ændring af portalen sendes til Webmaster.

B. "Teknisk webmaster" er en programmør, som er ansat af bestyrelsen og som arbejder sammen med Webmaster og/eller foreningens formand. Hans opgave er at give instruktion i anvendelse af portalens funktioner, at kode eventuelle ændringer af portalen, at rette fejl samt at lave backup og vedligeholde database og serverforbindelse.

C. Teknisk webmaster har ikke ansvar for support at brugere, som har problemer med at anvende deres computer.

18. Dobbelte og ugyldige medlemmer

Hvis et medlem har to profiler, vil den sidst oprettede blive regnet for den gyldige, og den/de andre vil blive slettet.

Profiler for personer, som ikke bor i GFs område, vil også blive slettet.

19. Hvorfor kan man pludselig blive logget ud af portalen uden selv at have bedt om det?

Af tekniske og sikkerhedsmæssige årsager er det lavet sådan, at man automatisk lukkes ud af portalen, hvis man har været passiv i 20 minutter.

20. Hvorfor kommer der uønskede linjeskift og mellemrum i teksten?

Det gør hvis man har skrevet teksten i et tekstbehandlingsprogram (f.eks. Word), hvorfra der indsættes usynlige koder i teksten. Disse koder laver de uønskede linjeskift.

Man undgår dette problem ved at skrive teksten direkte i formen her på siden, eller ved at bruge et tekstprogram, som ikke indsætter usynlige koder. Evt. kan man forsøge først at gemme sin tekst som "ren tekst" inden den indsætter i formen.

21. Falsk identitet

Det er ikke tilladt at indsende indlæg i en anden persons navn. Profilens navn skal være identisk med det navn, som brugeren rent faktisk har.

22. Kan der være flere medlemmer i samme husstand?

Det kan der, men man skal være meldt ind under forskellige navne og have forskellige password og email.

23. Hvorfor er alle GFs medlemmer ikke medlemmer af portalen?

Fordi det er frivilligt om man vil være medlem af portalen, og der er (endnu) nogle, som ikke har ønsket at melde sig ind.

24. Er der personer på portalens medlemsliste, som ikke lever mere eller som ikke mere bor i området?

Det kan meget vel ske. Men sådan bør det ikke være. Hvis du finder navne på personer på portalens medlemsliste, som ikke mere bor i området, bedes du derfor meddele det til Webmaster, så de kan blive slettet af listen.

25. Bliver man registreret hos Google?

Skriver man indlæg til portalen må man påregne at blive registreret af Google og andre tilsvarende søgerobotter.

26. Hvad gør man, hvis man ikke modtager Nyhedsmails eller Debat-mails fra portalen?

Så gør du følgende:

A. Venter 24 timer og ser om mailen endnu ikke er dukket op.

B. Tjekker om du har indstillet din personlige profil rigtigt således at du ønsker at modtage emails ved nye indlæg i vores debatforum.

C. Tjekker spamfilteret på din computer.

D. Tjekker spamfilteret hos din udbyder.

E. Retter din profil-email til at være en Gmail eller Hotmail og prøver at sende igen.

Har du ventet 24 timer og har du gennemført alle de 5 punkter, og modtager du stadig ikke besked ved nye debatindlæg, så skriv til webmaster/support.

27. Hvorfor tager det op til 24 timer før man modtager mail ved nye indlæg i debatten?

Fordi vores server udsendes disse mails i batches (klynger) for at spare tid/penge. Derfor kan der være ventetid før man modtager sin mail.

28. Kan man få slettet indlæg, som man fortryder at man har indsendt til Debatten?

Muligvis. Spørg Webmaster.

29. Kan links blive slettet?

Ja. Links som ikke virker eller som skønnes at være uden relevans for foreningens medlemmer, vil blive slettet.

30. Kan man - mod sin vilje - få slettet indlæg, som man har skrevet i Debatten?

Ja, det kan ske. Indlæg som er groft uanstændige eller injurierende, og som dermed er ansvarspådragende for portalens ejere (= Grundejerforeningen) vil blive slettet. Det samme kan ske med indlæg, som Webmaster finder irrelevante eller som indeholder falsk og skadelig information.

I grove tilfælde vil den ansvarlige samtidig blive udelukket fra portalen.

31. Kan man blive udelukket fra portalen?

Ja, det kan man. Hvis en person groft overtræder de sociale regler, som gælder for portalen, kan han/hun i kortere eller længere perioder blive udelukket fra portalen.

32. Hvad viser tællerne på forsiden?

* Medlemmer = Antal medlemmer i portalen.

* Online = Antal personer, som ser på siten lige nu.

* Gæster = Antal unikke IP-numre, som har besøgt portalen.

Et IP-nummer regnes for unikt, hvis det ikke har besøgt portalen tidligere den pågældende dag.

Tælleren stod på 46817 d. 9/2-2013.

Portalen besøges i gnsn. af ca. 21 unikke IP-numre pr. dag. Da mange husstande har flere medlemmer, men kun et IP-nummer, er antallet af personer, som besøger portalen sandsynligvis 25 - 30 pr. dag.

33. Anvender portalen cookies?

Ja, det gør den for at gøre betjeningen så let som muligt. Disse cookies kan altid slettes igen.